Den sunde arbejdsplads – 3 Tips til et mere sundt arbejdsmiljø

Arbejdsrelateret stress kan få dig til at føle irritation og angst, men det kan også påvirke din fysiske sundhed. At blive udsat for stress på arbejdspladsen eller hvor som helst for den sags skyld forårsager frigivelse af “kamp eller fly” hormoner, der øger blodtrykket, øger hjertefrekvensen og gør det sværere at sove om natten. Det bidrager også til sundhedsproblemer som hjertesygdomme og endda kræft.

Det er klart, at finde måder at reducere stress på arbejde ville være en positiv for dit helbred. Så hvordan kan du stoppe stress og bekymring? Her er nogle stresshåndteringstips, der gør jobrelateret stress mere håndterbart.

Sundhed og arbejde: Få mere hvile uden for arbejdet!

Når du bliver sent for at se fjernsyn eller spille på computeren, kan det føle, at du lindrer stress, men ikke hvis du mangler søvn til at gøre det. Mangel på søvn gør det sværere at håndtere stress, og jo højere dit stressbelastning er, desto vanskeligere bliver det at sove. Det er en ond cirkel. For at standse cyklussen skal du afbryde al elektronik på et bestemt tidspunkt og bruge 20 minutter til at slappe af i forberedelse til søvn. Sip en kop urte eller bliv i et varmt bad. Så kravle i seng tidligt nok til at få 7 timers søvn. Det er meget lettere at håndtere arbejdstrykket, når du er godt rustet.

Skær ned på koffein

Ligesom stress selv stimulerer koffein frigivelsen af ​​stresshormoner. Dette forstærker de fysiske og mentale virkninger stress har på din krop. Ifølge en undersøgelse udført på Duke University forstærker forbrugende koffein om morgenen stress hele dagen. At drikke for meget kaffe, når du er stresset, er som at kaste benzin på en brand. Rygning har den samme negative virkning. Den ikke så lette løsning? Skær ned eller fjern koffein, og spar rygningens vane.

Dyrk rigeligt med motion

Regelmæssig motion er en af ​​de bedste ting, du kan gøre for at lette arbejdsrelateret stress. Ifølge en artikel, der er offentliggjort i The Journal for Nurse Practitioners, arbejder arbejdende kvinder, der udøver en større følelse af velvære, sover mere forsvarligt og håndterer stress bedre.

Vælg en øvelse du nyder, og en du vil holde med for at få mest muligt udbytte. Deltag i en kickboxing klasse for at slå og sparke dine frustrationer eller en yogaklasse for at mestre kunsten til afslapning. Når det går hårdt på arbejde, tag en rask tur udendørs under din frokostpause. Du vender tilbage til jobbet, der er opdateret og klar til at tackle eftermiddagens udfordringer.


Skriv et svar